Źródła odnośników

 

  

Odnośniki to jeden z podstawowych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Jest tak od zarania istnienia tego serwisu, jednak algorytm ewoluuje, jeśli chodzi o ocenę odsyłaczy i szybkości ich przyrostu. algorytm Google potrafi coraz lepiej rozpoznawać spam, czyli strony o bardzo niskiej lub zerowej wartości merytorycznej – odnośniki na takich witrynach są bez wartości.   

  Gdzie pozyskiwać odnośniki?   

Miejsc, gdzie można zostawić odsyłacz jest tak naprawdę niemało. Jednakże wiele z tych witryn to po prostu spam i odnośnik z takiej miejscówki może nie pomóc w pozycjonowaniu naszej strony internetowej. Pamiętać też należy, żeby skupić się na odnośnikach z atrybutem dofollow, tylko one mogą wpłynąć na zdobycie wyższej pozycji.  

Witryny publiczne  

Tworząc profil linków zwrotnych można skorzystać z tych wszystkich miejsc, które są za darmo w sieci. Publiczne miejscówki są naturalnym miejscem, gdzie można zostawić odnośnik. Nie wszystkie serwisy pozwalają na linki z atrybutem dofollow – administratorzy zamykają tą możliwość ze względu na dużą aktywność spamerów.   

Fora internetowe  

Cały czas funkcjonują aczkolwiek ich złota era przypuszczalnie przeminęła. Potencjalnie fora pozwalają na umieszczenie odnośnika w profilu, w stopce i w poszczególnych postach, jednak w praktyce niełatwo wyszperać takowe. Dużym plusem forów internetowych jest ich linkowanie wewnętrzne. Odnośnik w stopce wyświetla się pod każdym postem. Odnośniki z for z historią, mocno podlinkowanych to niewątpliwie wartościowy odnośnik. 

Blogi web 2.0  

Serwisy blogowe web 2.0 to ogromnie popularne miejsca do tworzenia linków. Najpopularniejsze z nich to blogspot.com i wordpress.com.    

Bezpłatne serwisy do robienia stron WWW 

Są to takie serwisy jak wix.com czy jigsy.com.  

Witryny prywatne  

Są to strony budowane na prywatnych domenach. Atutem jest to, że ty decydujesz o takiej stronie. Nikt nie skasuje twojego konta albo nie zamieni linków dofollow na nofollow. Możesz tworzyć każdy rodzaj stron – normalne strony tematyczne, blogi, fora. Istotne by przy większej liczbie stron zróżnicować IP i dns-y. Minusem są koszty – domen i serwerów.  

Ważne uwagi co do budowania profilu odnośników  

Zarówno w przypadku miejscówek publicznych jak i stron w domenach prywatnych należy pamietać o dwóch kwestiach. Po pierwsze publikuj niepowtarzalne treści. Po drugie strony z linkami powinny być podlinkowane.  

 

https://semhub.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.