Garść wiadomości na temat witaminy B5

Witamina B5 jest jeszcze znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w każdym typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, aby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, iż istnieje duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego powodu w prawd nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, dlatego każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Natomiast nawet jeżeli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest nieodzowna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w niemal każdym pożywieniu, albo toż zwierzęcym, lub roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej bardzo niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, iż witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w powiązaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności oraz jest to wielkie jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-pach-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest także uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to raczej z faktu, że w okresach stresu organizm wydziela więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje mnóstwo teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość mężczyzn nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, ponieważ prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest toż potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczbie witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.